film...

Ja då har man sett både "Män som hatar kvinnor" Och "Flickan som lekte med elden" den här helgen.
Förvånansvärt bra för att vara svensk film. Bara några statistroller som var riktigt usla skådisar.
Nu längtar jag till den tredje filmen.
Men under tiden får jag väl ta tag i att läsa böckerna.
Inte min gengre inom bokvärlden men enligt Liz skulle de ju inte vara som andra deckare,
så jag får väl ge domen chans.

Noomi Rapace gör ett strålande jobb i båda filmerna och jag tror att en hel del av framgångarna filmerna har fått är hennes förtjänst. Finns inte så många i sverige som kunna göra den rollen så bra.
Sen att hon är skitsnygg i filmerna oxå är bara icing on the cake.

Kommentarer
Postat av: liz

ja, böckerna är verkligen skitbra! speciellt "luftslottet som sprängdes" :)

2009-09-28 @ 17:45:15
URL: http://ladylazarus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0